piatok 22. októbra 2010

Veľké Leváre

Vo štvrtok poobede som vystúpil z vlaku na stanici vo Veľkých Levároch. Dlhý rovný chodník viedol zo stanice kus za dedinou takmer priamo k evanjelickému kostolu. Malý milý, trosku ošúchaný kostolík je z oboch strán obohnaný múrom a tak mi chvíľku trvalo, kým som našiel tie správne dvere a správny zvonček na evanjelickú faru. Pri vchode ma potešili vytlačené fotografie vo vývesnej tabuli, nad ktorými visel nápis: "Konfivíkendovka Častá 2010" - ten víkend zanechal stopu aj tu. Potešil som sa. Po chvíli som už podával ruku pánovi farárovi Dankovi a tešil sa z toho, že najbližšie dve hodiny sa budem môcť ponoriť do situácie, ktorú tento zbor žije. Pánovi farárovi postupne niekoľko krát zvonil telefón a z 5tich konfirmandov, ktorí sa mali stretnúť o pol druhej nakoniec zostal jeden, ktorý ale aj tak neprišiel. Trochu ma to zarmútilo, ale potom som pri teplom čaji počúval pána farára a to, ako to vlastne je. "Tento zbor je tu podľa mňa zázrakom!" spomenul niekoľkokrát. Podľa jeho slov je v zbore niekoľko mládežníkov a tiež súčasní konfirmandi, ktorých si pamätám z našej víkendovky. Mládež sa síce nestretáva, ale kontakty na nich stále má a aj vzťahy sú v poriadku. Pri zbore funguje niečo ako centrum voľného času pre deti a mládež, kde vznikli v rámci istého projektu veľmi zaujímavé priestory. A tak sme postupne prichádzali k tomu, že by sme mohli niečo priniesť práve na stretnutia konfirmandov, ktorí sú podľa mňa veľkou perspektívou pre tento zbor. Pán farár ma potom zobral navštíviť pána kostolníka, ktorého vnučka je podľa jeho slov najaktívnejšou mládežníčkou, aj keď ako sám povedal, Ježiša Krista asi nikdy osobne nespoznala. A tak som trošičku spoznal Dominiku, ktorej slová sa niesli s nepopierateľným záhoráckym prízvukom a častým "ondzit" :) Ale ako som tak sedel a počúval, Duch Svätý mi hovoril, že sa máme za ňu modliť a bojovať o jej srdce, že je v nej niečo, s čím má On ešte plán. A tak som odchádzal povzbudený Duchom, že Boh má s týmto miestom svoj plán. Tak nech Božia ruka vedie aj pána farára Danka aj naše najbližšie aktivity v tejto obci. Prosím, modlite sa za Dominiku, nech môže Boh zaplaviť jej srdce a použiť si ju pre Jeho dielo vo Veľkých Levároch.
Ak sa dvaja z vás dohodnú na niečom na zemi, že budú prosiť o to, dostane sa im toho od môjho Otca, ktorý je v nebesiach. Matúš 18,19

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára